FANDOM

Ada Wong – pseudonim nieznanej, ubranej w czerwień, tajnej agentki chińskiego pochodzenia. Początkowo prywatna agentka, Ada została wciągnięta w intrygę i zdradę, jakim jest świat korporacyjny, kiedy została rekrutowana przez rywalizującą firmę do udziału w ich działaniach przeciwko ich głównemu rywalowi, Umbrella, a później przeniesiona do innej.

Historia Edytuj

Wczesne Lata Edytuj

Ada urodziła się w nieznanym nam z nazwy, azjatyckim kraju, który był dotknięty wojną. Prawdopodobnie była sierotą, dlatego wychowywała się na ulicy i żywiła się tym, co udało jej się znaleźć przy zwłokach poległych żołnierzy. Pewnego dnia do jej miasteczka przybyły wojska Umbrelli by zebrać młodzież chętną do przyłączenia się do ich szeregów, po wcześniejszym szkoleniu. Ada bez wahania zgodziła się i została wyszkolana na najlepszego szpiega w historii uniwersum Resident Evil.

Związek z Simmonsem Edytuj

W pewnym momencie swojej kariery zawodowej Ada pracowała dla Dereka Simmonsa. Mężczyzna stał się od niej uzależniony i zaczął popadać w obsesję na jej punkcie, jednak to uczucie było nieodwzajemnione. Współpraca Ady i Dereka zakończyła się po tym, kiedy Simmons wydał nakaz spuszczenia na Raccoon City bomby atomowej. Po tym jak ukochana opuściła go na zawsze, Derek popadł w obłęd. Porwał około tysiąca kobiet i rozpoczął pracę nad wirusem C, który podany odpowiedniej nosicielce będzie w stanie stworzyć idealnego klona Ady, który nigdy go nie zdradzi i nie opuści.

Resident Evil Edytuj

Ada Wong jest wspomniana jako dziewczyna Johna Clemensa, nowego naukowca Umbrelli. Jej imię jest hasłem do jego komputera. Poznali się, gdy Ada została wysłana do infiltrowania laboratrium w Arklay, które było ukryte w podziemiach rezydencji Spencera.

Resident Evil 2 Edytuj

Ada Wong, mimo że była wspomniana w pierwszej części, nie wystąpiła w niej osobiście, pojawia się po raz pierwszy na podziemnym parkingu, gdzie zaskakuje Leona, początkowo nie ma zamiaru współpracować z nim przy ucieczce, ponieważ miała własne cele do zrealizowania. W zależności od wersji scenariusza Leona losy tej dwójki toczą się nieco odmiennie, jednak w kanonicznym dla serii Leon B Ada ma za zadanie zdobyć informację od Bena Bertolucci w sprawie Williama Birkina, a następnie spróbować zdobyć G-Wirusa z podziemi laboratoryjnych (kontakt z oddziałem HUNK-a, który też miał ją zdobyć, się urwał), na jej nieszczęście Ben zostaje zabity przez G-Birkina, a dokumenty przejmuje Leon.

Niedługo później łączą siły w podziemiach laboratoryjnych, by rozwikłać zagadkę korporacji Umbrella (Leon nadal nie wiedział, jaki jest jej cel), w drodze do laboratorium spotykają Annette Birkin- żonę Williama, ta nie zamierza z nimi rozmawiać i ucieka, ostrzeliwując się, Leon, widząc rozwój wypadków, zasłania Adę i sam zostaje postrzelony, a sama Ada zaczyna ścigać panią naukowiec.

Ada jednak na chwilę traci czujność i zostaje rozbrojona przez Annette, w trakcie ich krótkiej rozmowy na temat okoliczności, które wywołały zarazę w Raccoon City, Annette zauważa medalion swojej córki Sherry (Ada znajduje go w dyspozytorni kanalizacyjnej), wściekła każe oddać jej medalion, dochodzi między nimi do szarpaniny, po której Ada wrzuca Annette do ścieku.

Niedługo później znów spotyka Leona i bandażuje jego ranę na ramieniu, po chwili ruszają dalej, gdzie jadąc kolejką linową, atakuje ich G-Birkin, po krótkiej strzelaninie Ada i Leon zmuszają go odwrotu, podczas zjazdu windą towarową do głównego laboratorium Ada zostaje zaatakowana i ciężko zraniona przez G-Birkina na tyle, żeby stracić przytomność, budzi się niedługo później sama w windzie i szuka wyjścia na własną rękę.

Wkrótce znów spotyka Leona, tym razem walczył z Tyrantem (T-003), Ada odwraca uwagę potwora i ciężko rani potwora wystrzeliwując do niego cały magazynek prosto w twarz, wściekły potwór rzuca Adę na generator mocy, potwornie ją raniąc (rana na brzuchu, poobdzierane ręce, nogi, podbite oko), lecz przez nieuwagę sam spada z dużej wysokości prosto do lawy.

Leon próbuje ją ratować, lecz Ada z powodu swoich ran „umiera” mu na rękach chwilę wcześnie go całując, w następnych odsłonach serii dowiadujemy się, że Ada mimo ran dzięki wsparciu Weskera ucieka z miasta helikopterem, pomaga jej w tym Alfred Ashford- późniejszy twórca wirusa T-Veronica.

Resident Evil 4 Edytuj

Sześć lat później Ada wraz z nowym partnerem Jack'iem Krauserem zostają wysłani do wioski Pueblo by zdobyć próbkę pasożyta Las Plagas- nowej broni biologicznej reaktywowanej przez okultystyczną hiszpańską sektę Los Illuminados pod wodzą Osmunda Saddlera, Krauser miał się wkupić w łaski Saddlera by uśpić jego czujność (mimo to Saddler nie ufał mu od początku)) a Ada jako jego główna agentka miała zdobyć próbkę.

Już na samym początku Ada zauważa Leona (został wysłany jako agent Secret Service by odnaleźć Ashley Graham- córkę prezydenta USA uprowadzoną przez Los Illuminados), mimo tego że coś do niego czuła i czasem mu pomagała to dawała mu do zrozumienia że nie stoją po tej samej stronie, jej człowiekiem w Los Illuminados był Luis Sera (nie wiedział że Leon i Ada się znają) który miał zdobyć próbkę, zostaje jednak zabity przez Lorda Saddlera w zamku Pueblo tuż po jej zdobyciu co bardzo utrudniło jej zadanie.

Gdy dociera na wyspę to ratuje Leona walczącego z Krauserem na noże, Krauser który od początku jej nie ufał uznał to za zdradę, po przegranym starciu z Leonem w swej zmutowanej formie Krauser próbuje zabić Adę, jednak rany odniesione w poprzednim starciu przeważają i Ada zabija Krausera, fałszuje swój raport złożony Wesker'owi mówiąc że to Leon go zabił.

Ada pózniej znowu pomaga Leonowi oddzielając jego i Ashley od Saddlera, po dłuszym starciu Ada pokonuje Saddlera i chce zabrać próbkę, Saddler jednak odzyskuje siły i atakuję ją znowu odbierając jej próbkę, ona sama zostaje ogłuszona i skrępowana. Jakiś czas później Leon ją uwalnia i sam staje do walki z Saddlerem, po dłuższym czasie Ada daje Leonowi napalmową wyrzutnie rakiet którą Leon zabija Saddlera a on zdobywa próbkę, Ada jednak mu ją odbiera po czym ucieka z wyspy aktywując wcześniej założone ładunki wybuchowe, Leonowi i Ashley jednak udaje się uciec.

Mimo że Ada wykonała zadanie to nadal coś czuła do Leona dlatego nie mogła go zabić, można to zauważyć w dodatku "Separate Ways".

Resident Evil 6 Edytuj

Simmons odnosi sukces i udaje mu się stworzyć klona Ady. Nosicielką wirusa C i odpowiednim materiałem okazuje się być jego asystentka - Carla Radames. Wkrótce po wybuchu epidemii wirusa C, Ada Wong zostaje niesłusznie posądzona przez BSSA o bioterroryzm, podczas gdy tak na prawdę w całą sprawę zamieszana była Carla Radames. Zadaniem Ady jest oczyszczenie swojego nazwiska z zarzutów. Podczas misji jej ścieżki niejednokrotnie krzyżują się z Leonem, który nadal, pomimo upływu lat jest zakochany w kobiecie. Podczas walki z Simmonsem, Leon osłania nieprzytomną Adę przed zmutowanym Derekiem, który mówi Leonowi, że nie jest nawet "W połowie mężczyzną jakiego potrzebuje Ada". Ostatecznie Simmons zostaje pokonany a drogi Ady i Leona ponownie się rozchodzą. Ada pozostawia Leonowi wyrzutnię rakiet sygnowaną odciskiem swoich ust oraz puderniczkę, w której znajduję się karta micro SD, na której znajdują się zdjęcia, które oczyszczają Leona z zarzutu zabójstwa prezydenta.

Galeria Edytuj