Resident Evil Wiki
Advertisement
Resident Evil Wiki

Alcina Dimitrescu (jap. オルチーナ・ドミトレスク oruchīna domitoresuku) – zmutowany człowiek, hrabina i przypuszczalnie matka rodu Dimitrescu. Mieszkając w jednym z krajów Europy Wschodniej, odziedziczyła zamek Dimitrescu, twierdzę kontrolowaną przez jej rodzinę od czasów średniowiecza. Przez co najmniej siedemdziesiąt lat, od lat 50. XX w. do 2020, była powiązana z serią brutalnych morderstw. Mieszka z trzema kobietami, które uważa za swoje córki.

Biografia[]

„So we finally meet.” Lady Dimitrescu podczas zakończenia demo

Historia Dimitrescu jest w większości tajemnicą, w szczególności w kwestii jej wieku i tego, czy urodziła się już z wirusem Progenitor. Wiadome jest, że była wyznawczynią satanistycznego kultu czarownic, praktykującego wampiryzm i składanie ofiar z ludzi. Sama Alcina Dimitrescu była zaangażowana w wampiryzm już od wczesnych lat 50., a do 1958 udało jej się zainfekować trzy kobiety, w tym Danielę.

Jej rodzina była ściśle powiązana z rodami Beneviento, Moreau i Heisenberg oraz utrzymywała z nimi sojusz, umożliwiający podtrzymywanie kontroli nad regionem. Dozór ten pozwolił rodzinie Dimitrescu na zarządzanie zamkiem z barbarzyńskim okrucieństwem, gdzie regularnie przyjmowano nowych pracowników na miejsce tych zamordowanych w lochach. Krew owych ofiar była wykorzystywana do produkcji czerwonego wina, nazwanego „Sanguis Virginis” (określenie wywodzące się z łaciny, oznaczające „Krew dziewicy”).

Rozgrywka[]

W demie nazwanym „Maiden” gry Resident Evil Village Alcina Dimitrescu pojawia się, gdy podczas próby ucieczki tytułowa bohaterka odblokowuje drzwi prowadzące na dziedziniec. Wampirzyca powstrzymuje ją przed odejściem, a następnie wysuwa ze swej dłoni zestaw ogromnych pazurów i atakuje dziewczynę która prawdopodobnie umiera.

Biologia[]

Po tym jak została zakażona, jest w stanie między innymi wydłużyć swoje paznokcie w ostre szpony.

Pozostałe uwagi[]

  • Resident Evil Village jest wyraźnie inspirowane folklorem i literaturą o wampirach. Dynamiczna władza Dimitrescu i jej córek może zostać porównana do Drakuli i jego „narzeczonych”, zjadających porwane niemowlęta w celu podtrzymania młodości. Drakula był również kimś w rodzaju czarownika, a jego wampiryczna działalność była znacznie wspomagana przez umiejętność przemiany w zwierzęta.
  • Dyrektor artystyczny gry Tomonori Takano potwierdził także, że jej wizerunek został zainspirowany przez Elżbietę Batory, Hachishakusamę (postać pochodzącą z japońskich legend miejskich) oraz Morticię Addams, graną przez Anjelicę Huston w filmie „Rodzina Addamsów” z lat 90.
  • Jej nazwisko jest pochodzenia greckiego, ale w wersji z rumuńską końcówką „-escu”, więc można je tłumaczyć jako „syn Dymitra”.
    • „Dymitr” (pol. „Demetriusz”) jest południowo- i wschodniosłowiańskim tłumaczeniem greckiego imienia „Demetrios”, które wytworzyło się ze słowa oznaczającego „należący do bogini Demetr”. W przypadku gry nazwisko to zostało nadane ironicznie, ponieważ w greckiej mitologii Demeter była między innymi boginią płodności ziemi i urodzaju, a Alcina popełnia wiele seryjnych morderstw i „zbiera” dziewicze kobiety dla ich krwi.

Galeria[]

Advertisement