905336-bsaa north america large.png

Bio-terrorism Security Assessment Alliance (B.S.A.A.) – specjalna jednostka wojskowa walcząca z bio-terroryzmem na świecie.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Na samym początku do BSAA należało jedynie 11 znakomicie wyszkolonych osób. Ich zadanie ograniczało się do obserwacji wojsk i jednostek policji prowadzących działania przeciw bio-terroryzmowi. Niestety bioterroryzm rozwinął się na o wiele większą skalę niż przypuszczano, trzeba było więc zdecydować się na zupełny inny plan działań żeby się z nim uporać. W tym celu zaczęto rozważać stworzenie zespołu, który natychmiast reagowałby na zagrożenia. Jednak BSAA była organizacją, na której czele stali cywile. Nie mieli prawa według uznania działalność na terenie suwerennych państw - nie mogli prowadzić śledztw, dokonywać aresztowań, a nawet używać siły gdy wymagała tego sytuacja. Stało się jasne, że bioterroryzm to niebezpieczeństwo dla całego świata i trzeba się z nim uporać.

Reforma pod okiem ONZ[edytuj | edytuj kod]

Postanowiono zreformować BSAA pod nadzorem ONZ. BSAA była kontrolowana przez ONZ, więc jej akceptacja przez państwa członkowskie ONZ stanowiła tylko kwestię czasu. Jak się okazało, tylko 70 % państw członkowskich zezwoliło na nieograniczoną działalność na swoim terytorium, a pozostałe zgodziły się na to pod określonymi warunkami. W ten sposób powstało BSAA w obecnym kształcie.

Organizacja[edytuj | edytuj kod]

Pierwszą z nich jest Special Operation Unit ( Jednostka do zadań specjalnych ). Do SOU należy infiltracja terenu, walka oraz unieszkodliwianie przestępców. Drużyny zazwyczaj liczą 12 członków i każda z nich podzielona jest na cztero osobowe zespoły.

Drugą kluczową częścią BSAA są Special Operations Agents ( Agenci Do Działań Specjalnych). W przeciwieństwie do SOU agenci zajmują się prowadzeniem dochodzeń oraz szpiegostwem. Nic dziwnego, że nazywa się ich oczmi i uszami BSAA. W trakcie niektórych operacji drużyny taktyczne mogą mieć problem z przedostaniem się w rejon działań - wtedy przeprowadzenie misji staje na barkach agentów. W trakcie takich misji najczęściej do akcji wysyłana jest dwuosobowa komórka.

Znani agenci[edytuj | edytuj kod]