FANDOM

Dsad
Dzwi
Departament Policji w Raccoon City, R.P.D. (ang. Raccoon City Police Department) – komenda główna policji działająca na obszarze Raccoon City oraz gór Arklay. Pod R.P.D. podlegają członkowie Special Tactics And Rescue Service oraz S.W.A.T. Raccoon.

Historia Edytuj

Special Tactics And Rescue Service Edytuj

Główny artykuł: Special Tactics And Rescue Service

Raccoon City S.W.A.T. Edytuj

Jednostka Raccoon City S.W.A.T., znana również jako SWAT Raccoon, powstała w połowie 1998 roku, aby zastąpić niedawno rozwiązane oddziału Special Tactics And Rescue Service po wydarzeniach z posiadłości Spencera. Chociaż członkowie jednostki nie zostali przeszkoleni ani przygotowani do wykonywania obowiązków swoich poprzedników, zespół był zdolny do podejmowania operacji wysokiego ryzyka takich, jak prowadzenie walki z terroryzmem czy ratowanie zakładników.

26 września, po doznaniu katastrofalnych strat w ludziach i braków w amunicji w walce z plagą wirusa-T, większość pozostałych członków S.W.A.T. zostało wysłane, u boku zwykłych funkcjonariuszy, do ustawienia i obrony barykady w pobliżu Narodowego Banku Johnson przez hordami zombie.

Misja ostatecznie zakończyła się katastrofą, a z całego zespołu obronnego nie ocalał żaden członek SWAT Raccoon.

Funkcjonariusze Edytuj

Wyposażenie Edytuj

Bronie Edytuj

200px-S.P.F.

Oficer S.W.A.T. uzbrojony w Pistolet maszynowy MP5

Niżsi rangą policjanci i początkujący oficerowie używali pistoletów H&K VP 70 oraz strzelb Remington M-1100p. Z cięższych broni mogą używać rewolwerów S&W 696C, a z broni maszynowej - Ingram M-11.

Z kolei doświadczeni policjanci, oficerowie i dowódcy używają znacznie lepszych broni, zmodyfikowanych pistoletów Browning HP, strzelb SPAS-12[1], Desert Eagle cal. 50 AE. Poza tym korzystają z karabinków H&K MP5, M4A1, karabinów szturmowe AUG czy granatników M79.

Jednostka S.W.A.T. korzystała z pistoletu maszynowego Heckler & Koch i strzelb Remington M870.

Ubiór Edytuj

Pojazdy Edytuj

180px-RPD

Ford Crown Victoria Police Interceptor

RPD używa samochodów Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor jako standardowego pojazdu patrolowego, co widać w scenach wprowadzających zarówno Resident Evil 2, jak i Resident Evil 3: Nemesis. Jednak RPD posiadało również kilka starszych Chevroletów Caprice, które można zobaczyć rozbite w różnych częściach miasta, gdzie tworzą prowizoryczne barykady.

Ciekawostki Edytuj

  • Marvin Branagh mimo że zarządzał siłami R.P.D, był zrównany w prawach z dowódcami S.T.A.R.S. - Albertem Weskerem i Enrico Marinim
  • Rozmiarowo był największym departamentem policji w całych Stanach
  • Posterunek liczył 250 funkcjonariuszy, 100 oficerów, 50 komandosów S.W.A.T. Raccoon i 12 komandosów S.T.A.R.S.
  • Skrót nazwy posterunku policji może się kojarzyć ze stary RKM-em radzieckim
  • Strój R.P.D. dostępny jest jako bonus w Resident Evil 4

Przypisy Edytuj

  1. Intro Resident Evil 3: Nemesis

Galeria Edytuj