FANDOM

Konwój Claire Redfield był grupą ocalałych przed wirusem T, która przemieszczała się po obszarze byłych Stanów Zjednoczonych od wybrzeża do wybrzeża. Konwój, który liczył w sobie od tuzina do ponad 50 ocalałych, głównie przejeżdżał w obrębie niewielkich miasteczek poszukując konserw i benzyny. Kilka lat po wybuchu pandemii konwój poniósł ciężkie straty w wyniku ataku zarażonych wron oraz zasadzki dr Isaacs’a. Dzięki pomocy Alice pozostali ocaleni zdołali uciec helikopterem korporacji Umbrella w kierunku Alaski. Tam też zostali schwytani przez korporację i przeniesieni na Arkadię w celu eksperymentowania.

Członkowie konwoju: Edytuj

Żywi:

1.   Claire Redfield (liderka)

2.   K-Mart

3.   Alice

4.   ok. 10 bliżej nieznanych ocalałych

Martwi:

1.   Carlos Olivera (ugryziony, poświęcił się by reszta grupy mogła uciec helikopterem)

2.   Lloyd Jefferson Wayne (ugryziony i przemieniony w zombie, zastrzelony przez Carlosa)

3.   Betty (zabita przez zarażone wrony)

4.   Otto (zabity przez zarażone wrony)

5.   Mikey (okaleczony i zabity przez nieumarłych)

6.   Chase (ugryziony, spadł z masztu na metalowy element konstrukcji)

7.   ok. 30 bliżej nieznanych ocalałych

Pojazdy konwoju: Edytuj

W skład konwoju wchodziło wiele pojazdów, wyposażonych w dospawane elementy pancerza. Były to SUV, furgonetka, ambulans, autobus szkolny oraz dwie ciężarówki.

Pancerz często zawierał w sobie osłony z siatki drucianej na okna oraz reflektory, miejsca na bagaż umieszczone na dachach, osłony błotników i ostrza na kołach. Niektóre z pojazdów pochodziły z Raccoon City (np. ambulans), podczas gdy inne, takie jak furgonetka, zostały przyłączone po drodze.

W filmie „Resident Evil: Zagłada” sześć pojazdów zostało opuszczonych lub zniszczonych.

2003 Hummer H2

Żółty Hummer prowadzony przez liderkę grupy – Claire. Był pojazdem zwiadowczym konwoju. Jego okna były zabezpieczone przez metalowe siatki, a na dachu przypięte było zapasowe koło i kanistry. Hummer wraz z ciężarówką M-35 należały do konwoju najdłużej ze wszystkich pojazdów – został opuszczony dopiero przy helikopterze w placówce Umbrelli.

1997 Ford E-350

Furgonetka Ford E-350 prowadzona była przez Mikeya. Początkowo pojazd należał do telewizji KT-3 News w Denver, w Kolorado, zanim został przyłączony do konwoju. Zadaniem Mikeya było przesyłanie sygnałów radiowych dla tych, którzy przeżyli oraz przechwytywanie audycji radiowych. Wóz został standardowo opancerzony, znajdował się tam również sprzęt związany z transmisją radiową – antena satelitarna, sprzęt komputerowy i ekrany z transmisją na żywo do rozstawianych kamer.

Gdy konwój zaatakowały zarażone wrony, furgonetka została użyta jako tymczasowe schronienie dla pasażerów szkolnego autobusu. Następnie brała udział w podróży do Las Vegas, gdzie konwój wpadł w zasadzkę dr Isaacs’a. Podczas ataku nieumarłych Mikey schronił się furgonetce, jednak gdy zombie dostały się do środka, był zmuszony do opuszczenia pojazdu. Na zewnątrz zabiło go kilku nieumarłych, a furgonetka została pozostawiona w Vegas, gdy reszta ocalałych ruszyła do bazy Umbrelli.

1995 Ford F-350 Ambulance

Karetka z Raccoon City brała udział w podróży przez pustynię Mojave. Prowadzona przez Betty oferowała pomoc medyczną i mogła mieścić rannych.

Gdy wrony zaatakowały konwój, Betty i LJ próbowali ruszyć karetką, lecz ta ugrzęzła w piasku. Porzucili więc pojazd i schronili się w szkolnym autobusie. Po zażegnaniu niebezpieczeństwa ambulans został wyciągnięty i brał udział w podróży do Las Vegas z resztą konwoju. Tam jednak, po ataku nieumarłych, został opuszczony.

1989 International 3800 Bus

Autobus szkolny był częścią kawalkady, kierowany przez Otto. Celem autobusu szkolnego był przewóz osób, które przeżyły - głównie dzieci i osób starszych.

Gdy grupa została otoczona przez wrony w okolicach motelu, jeden z ptaków usiadł na masce autobusu. Pasażerowie zorientowali się, że ptak jest zakażony po wyglądzie jego oczu. Niestety, jedno z dzieci w autobusie upuściło puszkę, co zaalarmowało resztę wron i rozpoczął się atak. Ruszający autobus przejął LJ i Betty z unieruchomionej karetki, niedługo potem jednak uderzył w słup. W tym momencie ptaki skoncentrowały swój atak na autobus, w którym zaczęły odpadać okna. Furgonetka Mikeya rozpoczęła ewakuację pasażerów podjeżdżając pod tył busa. Po wyjściu wszystkich Betty zamknęła tylne drzwi pojazdu i wraz z Otto poświęcili się zatrzymując część ptaków w środku autobusu.

Po wyeliminowaniu zarażonych ptaków autobus został pozbawiony bagażu umieszczonego na dachu i pozostał opuszczony, gdy konwój ruszył w kierunku Las Vegas.

REO M-35

W skład konwoju wchodziła również wojskowa ciężarówka M-35. Wraz z Hummerem był to najdłużej służący ocalałym pojazd. Na dachu kabiny zamontowany był miotacz płomieni.

Ciężarówka była używana do osłony ocalałych w czasie ewakuacji autobusu. Ptaki próbowano zabić przy użyciu miotacza płomieni umieszczonego na dachu, co omal nie skończyło się śmiercią Carlosa i ratowanej przez niego dziewczynki, gdy utracono panowanie nad bronią.

Po ataku ciężarówka została użyta w podróży do Las Vegas. Podczas zasadzki siedzący w kabinie, zarażony LJ usiłował ugryźć K-Mart. Ostatecznie jednak zakażony został Carlos.

Ciężarówką przewieziono większość ocalałych do helikoptera w bazie Umbrelli. Tam też została ona porzucona wraz z Hummerem.

Freightliner FLD-120

W konwoju pojawił się też ciągnik siodłowy Freightliner FLD-120, ciągnący za sobą przyczepę-cysternę. Prowadzony przez Carlosa miał za zadanie przewożenie paliwa dla reszty pojazdów. Jako jedyny ze wszystkich pojazdów ciągnik był wyposażony w metalowy bufor na przedzie.

Po przetrwaniu zarówno masakry w motelu, jak i zasadzki w Vegas ciągnik wraz z Hummerem i M-35 stanowił pozostałość po dawnym konwoju. Gdy Alice i ocalali dotarli do bazy Umbrelli, ugryziony Carlos postanowił się poświęcić dla reszty grupy. Prowadząc ciągnik doprowadził do eksplozji cysterny, która unieszkodliwiła hordy nieumarłych otaczające placówkę i oczyściła drogę do helikoptera dla Hummera i ciężarówki.