FANDOM

Resident Evil, znany jako Resident Evil: Domena Zła jako amerykański film z gatunku science-fiction, z domieszką horroru oraz thrillera, powstały na podstawie japońskiej gry komputerowej pod tym samym tytułem (znanej w Japonii jako Biohazard).

Pierwszy film zadebiutował na ekranach kin w roku 2002 i okazał się sukcesem jako jego budżet był stosunkowo niewielki, zaś zyski kilkakrotnie go przerosły.

FabułaEdytuj

Na początku XXI wieku Umbrella Corporation stała się jedną z największych firm, zaopatrujących amerykańskie domy. Jej produkty znajdowały się w dziewięćdziesięciu procentach amerykańskich domostw. Firma czerpie zyski także z podziemnych prac nad pewnym wirusem. Któregoś dnia w siedzibie firmy dochodzi do tragedii – wirus rozprzestrzenił się poprzez wentylację, zarażając pracowników firmy. Kilka godzin po całym zajściu do siedziby korporacji udaje się specjalnie przeszkolona grupa komandosów, aby wyjaśnić, co wydarzyło się w podziemiach. Nie wiedzą, że będzie to dla nich trudna wyprawa, podczas której dowiedzą się nie tylko przyczyn tragedii, ale także tego, kim tak naprawdę są ich towarzysze oraz oni sami.

ObsadaEdytuj

  • Milla Jovovich jako Alice
  • Michelle Rodriguez jako Rain Ocampo
  • Eric Mabius jako Matt
  • James Purefoy jako Spence
  • Martin Crewes jako Kaplan
  • Colin Salmon jako One