Resident Evil Wiki
Resident Evil Wiki

Resident Evil Village, znane także jako Resident Evil 8 lub Biohazard Village (バイオハザード ヴィレッジ baiohazādo virejji) w Japonii – nadchodząca gra gatunku survival-horror z serii Resident Evil, przygotowywana przez studio Capcom. Produkcja ta ukaże się 7 maja 2021 roku na platformy PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X i Xbox Series X.

Fabuła[]

Akcja gry została osadzona w odosobnionym, górzystym rejonie, gdzie znajdują się mała wioska i stary, XV-wieczny zamek Dimitrescu. Ethan oraz Mia uciekli tam po wydarzeniach z Resident Evil 7: Biohazard.

Parze udało się zostawić przeszłość za sobą, jednakże Chris Redfield zaburza ich spokój, gdy napada na ich dom podczas operacji przeprowadzonej przez BSAA. Capcom potwierdził, że to właśnie on był napastnikiem, a historia Ethana zostanie zakończona.

Postacie[]

Treść poniższej sekcji przedstawia jedynie część informacji
Dla pełnej listy postaci zobacz: Lista postaci w Resident Evil Village

Na chwilę obecną wiadomo, że w Resident Evil Village pojawią się następujące postacie:

  • Chris Redfield – starszy brat Claire Redfield oraz jeden z żołnierzy Bio-Terrorism Security Assessment Alliance. Po śmierci jego rodziców zaciągnął się do amerykańskiej armii, z której po upływie kilku lat został usunięty. W czasie swojej kariery został między innymi wysłany do chińskiego miasta Lanshiang, gdzie miał za zadanie uratować ważne dla Organizacji Narodów Zjednoczonych osoby.
  • Ethan Winters – główny bohater poprzedniej odsłony, małżonek Mii Winters. Jest amerykańskim inżynierem wojskowym, mieszkającym poprzednio w Los Angeles.
  • Mia Winters – żona Ethana, była agentka i opiekunka Eveline. Ukrywała swoją karierę przed mężem, używając jako przykrywki pracę jako opiekunka.
  • Rosemary Winters – córka Ethana oraz Mii i jednocześnie ludzki mutant, zainfekowany jeszcze przed narodzinami.
  • Duke – postać wspomagająca, oferująca możliwość kupna i sprzedaży wyposażenia.
  • Alcina Dimitrescu – kojarzona z licznymi morderstwami wampirzyca i główna przeciwniczka Ethana. Była członkinią tajemniczego kultu czarownic.
  • Bela – poddana mutacji w latach 50. kobieta, zamieszkująca zamek. Jest najstarszą z córek hrabiny Dimitrescu.
  • Daniela – kolejna córka hrabiny, podobnież mieszkająca w zamku. Jest najmłodszą i zarazem najbardziej szaloną z całej trójki sióstr.
  • Cassandra – środkowa z córek Dimitrescu, starsza od Danieli i młodsza od Beli. Wykazuje zachowania sadystyczne, lubiąc dręczyć i zabijać swoje ofiary.
  • Donna Beneviento – prawdopodobnie mutantka, przewodnicząca rodowi Beneviento. Posiada zdolność sterowania lalką Angie.
  • Elena – jedna z mieszkanek wioski, poznaje Ethana gdy ten próbuje ukryć się przed Lycanami w domu należącym do niej i jej ojca.
  • Leonardo – ojciec Eleny, nieufny wobec Ethana nawet wtedy, gdy ten uratował mu życie. W późniejszym czasie zostaje jednym z zarażonych i powoduje pożar w domu Luizy.
  • Karl Heisenberg – zarządca fabryki i głowa wpływowej rodziny Heisenberg.
  • Miranda – osoba, która ustanowiła swój własny kult. Modlą się do niej mieszkańcy wioski. Główny Antagonista gry

Rozgrywka[]

Resident Evil Village jest zaprojektowanie w podobny sposób, co poprzednia gra z cyklu. Blokowanie ciosów może być używane do zmniejszenia ilości otrzymywanych obrażeń, a Ethan ma teraz możliwość odpychania wrogów.

Część oponentów została już ujawniona. Są to między innymi Lycanie, czyli wilkołakopodobne stwory, które mogą łączyć się w stada, co czyni je bardziej niebezpiecznymi. Są również w stanie używać broni do walki wręcz i długodystansowej. Gigantyczna odmiana tych humanoidów będzie miała możliwość użycia wielkiego młota w celu zgładzenia Ethana.

Poza tym w zamku znajdą się też oponenci przypominający zombie. Cechują się dosyć powolnymi ruchami, ale mogą za to korzystać z broni białej, aby stać się jeszcze bardziej niebezpiecznym.

Podobnie jak w Resident Evil 4, a także Resident Evil 5, gra korzysta z systemu waluty. W tym przypadku jest to lej rumuński i waluty odpowiednie dla terenów Mołdawii. Co więcej, powróci motyw pojawiającego się okazjonalnie kupca, mogącego handlować bronią, przedmiotami leczącymi, amunicją oraz dodatkowym miejscem w ekwipunku. Będzie on miał tudzież możliwość ulepszenia dotychczasowej broni Ethana.

Produkcja[]

Pracę nad grą rozpoczęto zaraz po wydaniu poprzedniej odsłony cyklu i uznano, że będzie to jej fabularna kontynuacja. Podczas projektowania samej wioski, dyrektor kreatywny Tomonori Takano miał za zadanie stworzenie niepokojącego otoczenia, wywołującego emocje nawet w ciągu dnia.

Domyślając się, że historia może być skomplikowana do zapamiętania przez gracza, zaprojektowano podręcznik, który będzie mógł zostać użyty w celu przypomnienia lub streszczenia informacji.

Obsada[]

Nazwa postaci Obsada angielska Obsada japońska Model twarzy Motion Capture
Ethan Winters Hidenobu Kiuchi (木内秀信)
Mia Winters Akari Higuchi (樋口あかり)
Rosemary Winters
Chris Redfield Hiroki Tōchi (東地宏樹)
Alcina Dimitrescu Kikuko Inoue (井上喜久子)
Duke Chafurin (茶風林)
Nieznana z imienia „czarownica” Jeanette Maus

Media[]

Wizualizacje[]

Zrzuty ekranu[]

Grafiki promocyjne[]

Pozostałe[]

Filmy[]

Zwiastuny[]

Inne[]