FANDOM

Resident Evil Village, znany także jako Resident Evil 8 lub Biohazard Village (バイオハザード ヴィレッジ baiohazādo virejji) w Japonii – nadchodząca gra gatunku survival-horror z serii Resident Evil, produkowana przez studio Capcom. Produkcja ta ukaże się w 2021 na platformy PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X i Xbox Series X.

Fabuła Edytuj

Lata po tragicznych wydarzeniach, mających miejsce w czasie trwania akcji Resident Evil 7: Biohazard, Ethan Winters rozpoczął nowe życie z jego żoną, Mią. Parze udało się zostawić przeszłość za sobą, jednakże Chris Redfield zaburza ich spokój, wciągając Ethana w zupełnie nowy i zakręcony koszmar, żądając przy tym odpowiedzi na kilka kluczowych pytań.

Akcja gry została obsadzona w odosobnionym, górzystym rejonie, znajdującym się nieopodal małej wioski i starego zamku. Ethan oraz Mia uciekli tam po wydarzeniach z poprzedniej części gry.

Przedpremierowe plotki informują, że w grze pojawią się klasyczne zombie oraz przypominające wilkołaki potwory, które mają atakować gracza w ustalonych przez twórców lokacjach. Kolejnym z wrogów ma być nieznajoma kobieta, okazjonalnie dręcząca głównego bohatera, która znika po oddaniu strzału w jej kierunku.

Postacie Edytuj

Na chwilę obecną wiadomo, że w Resident Evil Village pojawią się następujące postacie:

  • Chris Redfield – starszy brat Claire Redfield oraz jeden z żołnierzy Bio-Terrorism Security Assessment Alliance. Po śmierci jego rodziców zaciągnął się do amerykańskiej armii, z której po upływie kilku lat został usunięty. W czasie swojej kariery został między innymi wysłany do chińskiego miasta Lanshiang, gdzie miał za zadanie uratować ważne dla Organizacji Narodów Zjedoczonych osoby.
  • Ethan Winters – główny bohater poprzedniej odsłony, małżonek Mii Winters. Jest amerykańskim inżynierem wojskowym, mieszkającym poprzednio w Los Angeles.
  • Mia Winters – żona Ethana, była agentka i opiekunka Eveline. Ukrywała swoją karierę przed mężem, używając jako przykrywki pracę jako opiekunka.

Rozgrywka Edytuj

Z technicznego punktu widzenia, Resident Evil Village ma być grą z widokiem FPP z mechaniką typową dla survival-horrorów. Podobnie jak w Resident Evil 4, a także Resident Evil 5, gra korzysta z systemu waluty. W tym przypadku jest to lej rumuński i waluty odpowiednie dla terenów Mołdawii.

Produkcja Edytuj

Pracę nad grą rozpoczęto zaraz po wydaniu poprzedniej odsłony cyklu. W chwilii obecnej nic nie jest potwierdzone co do faktycznego rozwoju gry, jednakże Capcom co jakiś czas ujawnia kolejne informacje lub wydostają się one za pomocą przecieków.

W czerwcu 2020 autorzy gry potwierdzili, że biorąc pod uwagę atmosferę, tytuł ten będzie znacząco odbiegał od poprzednich wydań, oferując przy tym realistyczny poziom graficzny.

W lipcu tego samego roku zapytano graczy o ich zainteresowanie wersją demonstracyjną gry, używany sprzęt, dotychczasową opinię o grze i źródło informacji o niej.

Zrzuty ekranu i grafiki promocyjne Edytuj

Filmy i zwiastuny Edytuj